S1، محصول جدید ایرانسل است. ظاهر و نام این مودم شبیه به مودم محبوب  TF i60 h1 بوده، اما دارای تفاوت‌هایی است که در ادامه بررسی می‌کنیم. طبق گفته‌ها، ایرانسل این مودم را با همکاری دو شرکت و سازمان دیگر تولید کرده است. قرار است در هر ماه 15 هزار مودم S1 روانه بازار بشود. در این صورت احتمالا در تولید این مودم‌ها به خودکفایی خواهیم رسید. پس در ادامه همراه ما با نقد و بررسی مودم TF i60 S1 (ساخت ایران) باشید.

مودم tfi60-s1 محصولی متفاوت یا همان tf-i60 سابق؟

اجازه بدهید از کمی قبل‌تر شروع کنیم. مودم B612 یکی از مودم‌های ساخت شرکت هواوی بود. tf-i60 هم در حقیقت همان B612 بود که فقط با سیم‌کارت‌های ایرانسل کار می‌کرد. اما مودم B612 با تمام اپراتورهای داخلی سازگاری داشت. هر دو این مودم‌ها کاملا مانند هم بودند و ساخت شرکت خوش‌نام HUAWEI بودند.

اکنون مودم TF-i60 S1 را می‌توانیم مودمی تقریبا شبیه b612 و tfi60 اما با کمی تغییر کوچک در ظاهر و مشخصات سخت افزاری بدانیم. همچنین این مودم را می‌توان تولید داخل دانست.

مشخصات ظاهری مودم tfi60-s1

طراحی کلی بدنه مانند b612 است. جلوی دستگاه شاهد تغییرات جزئی مانند حذف لوگوی هوآوی، تغییر شکل قرار گرفتن چراغ‌ها و آیکن‌های کنار آن‌ها هستیم.

پشت دستگاه هم محل قرار گرفتن پورت‌ها کمی عوض شده است. پورت TEL که مخصوص تلفن‌های اینترنتی بود حذف شده. کلید روشن/خاموش و WPS که قبلا بالای مودم بودند، اکنون پشت دستگاه قرار دارند. SSID (نام وای فای) و رمز وای فای در حالت پیش‌فرض در اینجا نوشته شده‌اند. دکمه ریست فکتوری مانند بیشتر مودم‌ها داخل سوراخ قرار دارد که باید به وسیله سوزن چند ثانیه آن را نگه دارید تا مودم به تنظیمات اولیه برگردد و به اصطلاح ریست (reset) شود. البته نکته عجیب اینجاست که عبارت RESET FACTORY زیر کلید WPS نوشته شده است! اما به هر حال کلید ریست داخل سوراخ ریز قرار دارد و کلید سمت راست برای فعال کردن WPS است.

tfi60 s1 ایرانسل

مشخصات فنی مودم TF-i60 S1

می‌توانیم تفاوت اصلی سخت افزاری را در تراشه‌ها ببنیم. تراشه‌های مدیاتک، کوالکام و سکونس به ترتیب برای وای‌فای، FDD و TDD استفاده شده است. تفاوت اصلی دیگر، سرعت است. مودم S1 در حالت استفاده CAT4، سرعت 150 و 50 مگابیت بر ثانیه در حالت دانلود و آپلود دارد. در حالت WIFI هم، حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه تک بانده 802.11n را داریم.

برای خرید این مودم میتوانید کلیک کنید یا به صورت حضوری مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *